Feliz Navidad

Nar man aker flak finns det inte sa mycket att gora. En lamplig sysselsattning ar att anpassa jullatar fran Landet Lagom till Landet Langt Bort. Imorse steg vi upp halv fem for att aka flak fran Pedro Carbo till Atacames. 9 mil och 2,5 timmar. Hara ar resultatet.

Mel. Nu har vi jul här I várt hus

Nu har vi djur här i várt hus
Hönor och myror,
Kackerlackor I min säng
Barnen i ring
Skriker Saralinn!
Jagar oss – Spring!
Jag har bett pá foten utav flugan
Löss och myggor ocksá bor i stugan
Tralla la trallalallala tralla lallala tralla lalla

Middag vin vän, stekt ägg igen
Ris och potatis,
Hopp trallallala
Massor med kor med
Puckel sá stor
Pá vägen bor
Mamma, pappa, alla dansar salsa
Cumbia och annat kan dom ocksa valsa
Tralla la trallalallala tralla lallala tralla lalla

Fran oss alla. Till er alla. En riktigt God Jul.
Linn Andersson
Pedro Carbo, Esmeraldas

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha! Harligt. Jo, det blev en annorlunda jul pa alla satt. God jul!

2008-12-25 @ 17:54:51
Postat av: Jennie

vilken underbar sang. ni är för pahittiga!

2008-12-26 @ 23:18:13
Postat av: Åsa

Hahaha, o så fint! Det är lustigt, när jag firade min praktikantjul för tre år sedan i sängen på ett hotellrum i Cuenca så gjorde jag om precis samma sång. Fast med något mer miserabel jul+magsjuke-text. Det är en fin allroundsång det där.

Snart ses vi, kramar!!

2008-12-27 @ 15:27:33
Postat av: Maja

haha, vad sköna ni är =)

2008-12-27 @ 17:21:04
URL: http://majaiecuador.blogspot.com
Postat av: Therese

jag satt nyss har och sjong den tyst for mig sjalv, gangbar!

tack for en underbar vecka, saknar er redan

2009-01-04 @ 17:01:23
URL: http://www.thereseiecuador.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0